top of page
Skærmbillede 2023-09-20 kl. 14.17.36.png

LEDER-INFO
FOR 
ROCK SOLID LANDSLEJR 2024

Husk at tilmelde dig lejren -også som leder

senest mandag d. 10.januar kl. 23:00

INFO TIL LEJR-LEDERE

Rock Solid og lejr-ledere:

Rock Solid lejren tager imod børn i alderen 9-14 år og børnene kommer fra hele Danmark. Det er ansatte fra ungdomsorganisationen YFC og lejrudvalget som sørger for at skabe de bedst mulige rammer for et døgn med spændende og fede børnevenlige aktiviteter.
Alle aktiviteter er klar til at gå i gang når lejren åbner. 
Vi håber at mange ledere fra landets Rock Solid-klubber har lyst til at deltage i vores landslejr sammen med jeres klub-børn. Som medvirkende leder fra en lokal klub, er dit primære ansvar at “dine” klubbørn trives på lejren. 
 

Hvem kan blive lejr-leder?

I år kan man tilmelde sig som lejrleder, hvis man er tilknyttet som leder i en Rock Solid klub eller du hjælper på anden vis i forbindelse med lejren –fx som chauffør der kører børnene til og fra lejren. 
Man kan blive ungleder på lejren, hvis man er mellem 14-16 år.
Er du 14 år, bestemmer du selv om du vil tilmelde dig som deltager eller som ungleder. 
Er du 17 år bestemmer du selv om du vil tilmeldes som ungleder eller som voksenleder.

Vi får i år også hjælp fra eleverne på Rudehøj Efterskole. 
 
Sådan tilmelder du dig som leder
For at deltage som leder eller ung leder, har vi brug for at du tilmelder dig lejren. Det gør du på tilmeldingslinket. 
Ved tilmelding har du mulighed for at vælge dig ind på de opgaver du synes passer bedst til dig. 
Ungledere 14-16 år betaler for lejrophold, mens ledere 17+ år deltager gratis.
 
Fælles ansvar 

For alle ledere gælder det, at I har medansvar for at børnene får en sjov oplevelse i trygge rammer. Under måltiderne har du som ungleder et ansvar for den gode stemning. Du skal hjælpe med til at børnene har det godt. Det kan du gøre ved at tale med dem og spørg ind til hvad de synes er særlig sjovt, anderledes eller hvad de har oplevet. 

Hvis du undervejs på lejren støder på et barn der er ked af det eller der er opstået en konflikt, er det vores fælles ansvar at træde til og hjælpe. 
Opstår der en situation du ikke selv magter, vil du inden lejrens start få udleveret navne og telefonnumre på ledere der kan tage over. Der er altid nogen at gå til. 

Opgaver –hvordan og hvornår? 

Når du tilmelder dig, kan ønske opgaver. I løbet af lejren kommer du på team som du udføre opgaver sammen med.

Ungleder-fordele 
Vi vil gerne, at alle ung-ledere får en rigtig fed lejr. Derfor indretter vi et særligt VIP-område for vores ungledere. Her vil I kunne hænge ud med de andre ung-ledere og hygge med snacks og spil. 

 

Indkvartering ungledere:

Ungledere under 17 år sover på sovesale sammen med børnene. 

For alle ledere 17+ år bestræber vi os på, at du får en seng på et værelse. 
Du skal selv medbringe liggeunderlag, sovepose/dyne/hovedpude og sengelinned.  

 

Indkvartering 17+ år:
Deltager du som voksen fra en lokal klub og gerne vil sove med egne klub-børn på sovesal, er det også en mulighed. 
Er du 17+ år og sover på sovesal, sørger vi for at du kan låne en madras. 
Du skal selv medbringe sovepose/dyne/hovedpude og sengelinned.  

Program:
 

Fredag d. 19.januar
kl. 15:00: Check-in for de teenledere der har sagt ja til at hjælpe med opsætning
Kl. 18:00: Aftensmad
Kl. 21:30: Hygge

Lørdag d. 20.januar
8:30: Morgenmad
Klargøring

Officielt program:
Program:

Lørdag d. 20.januar
10:58-12:00:  Indkvartering
12:00: Frokost

PROGRAM FØLGER SENERE

23:59 GOD NAT og SOV GODT

Søndag d. 21.januar

8:00: Morgenmad

PROGRAM FØLGER SENERE

13:04: Frokost i pølsevognene også for forældre - Tak for denne gang

13:30 - til dem der mulighed rydder vi det sidste op.

​Dato og tidspunkt:

Lejren starter lørdag d. 20. Januar kl. 10:58
Har du fået konkrete praktiske opgaver inden lejren, skal du møde op til den med Rasmus aftalte tid.
OBS: Teenledere har mulighed for at tjekke ind allerede fredag kl. 15:00 og hjælpe med at stille op til lejren.
Lejren slutter søndag d. 21. kl. 13.04.
Er der lejrled
ere som har mulighed for at blive og hjælpe til med oprydning vil det være dejligt.

 
Spørgsmål: 

Hvis du spørgsmål så kan du altid kontakte os på rasmus@yfc.dk
På lejren vil teen-lederne blive tilknyttet en “Teen-mor” som du altid kan gå til, hvis du har et spørgsmål. 

 

Sted og logi

Lejren afholdes i fantastiske rammer på Rudehøj Efterskole i Odder. 

Deltagerne overnatter på sovesale opdelt i drenge og piger.

Om natten vil der være vågne vagter. 

Rudehøj Efterskole

Rudehavvej 11

8300 Odder

RudehoejlOGO.jpg
external-file_edited.jpg

Download flyer for lejren

som PDF

Hvis du har brug trykte flyers eller plakater til din klub, sender vi gerne. Skrive en mail til rasmus@yfc.dk 

bottom of page